27.09.2012

Lys

Så idag hadde vi et selvvalgt tema vi skulle jobbe med. Jeg valgte å jobbe med lys. Alle bildene er tatt med min mobil, ZTE-Blade, med et kamera på 3.2 mega pixels. 
Motive i dette bilde er tregrenen som strekker seg over himmelen. Bildet er i et froskeperspektiv som gjør at vi får himmelen med skyer i bakgrunnen. Fordi bakgrunnen er såpass lys blir grenene helt mørke, nesten svarte. Bildet  ble tatt med en ISO på 100 og jeg valgte at hvitbalansen skulle være på dagslys.

Jeg valgte å ta med dette bilde i oppgaven fordi jeg likte hvordan sola eller lyset skinte mellom skyene som var på vei til å lukke seg. Det er kontraster mellom de mørke skyene og de andre skyene som bli lyst opp av sola. Det er også kontrast mellom himmel og fjell. Fjellene lager en horisontal linje i bilde som skaper ro, men i himmelen er det skrålinjer som skaper uro. Dette blir da også en kontrast. Her har jeg også brukt de samme innstillingene som i det forrige bilde.

Dette er et bilde av en lyktestolpe tatt i froskeperspektiv. Jeg tok bildet sent på natta så derfor har jeg brukt en ISO på 800. Jeg stilte hvitbalansen inn på overskyet, slik at alt skulle bli lysere. Jeg likte hvordan lyset er i dette bildet. Lyset er skarpt i forhold til den mørke gata, noe som gjør at lyset utvider seg på bildet og vi kan se lysstråler som stråler i alle retninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar